De makers van Gears of War 2 hebben enkele details van het nieuwe schietspel vrijgegeven.
Gears of War 2 komt uitgebreid aan bod in tijdschrift Games Informer. In een speciaal artikel worden de eerste details over het verhaal, de gebruikte techniek en de personages onthuld. Nieuw in de squad zijn Dizzy en Tai. Beiden hebben zo hun redenen om de wapens op te nemen tegen de Locust, die ook dit keer de tegenpartij zal zijn.
Epic, de ontwikkelaar van de game, geeft aan dat de nieuwe belichting in het spel bijzonder zal zijn. Vooral de belichting van personages wordt onder handen genomen. Gears of War 2 zal gaan werken op de nieuwe versie van de Unreal Engine. De grootste vernieuwing echter zal zijn dat de nieuwe Unreal Engine veel meer wezens tegelijk in beeld kan brengen. en dat zal in GoW2 betekenen dat de Locust met tientallen tegelijk aanvallen. Verder zal het spel GoW2 gebruik gaan maken van ambient occlusion en soft body physics. Ook zal er een nieuwe manier zijn om water in beeld te brengen.